De customer journey aan de hand van see, think, do en care

Weet jij precies waar je potentiele klanten naar opzoek zijn? En help je hen op alle momenten dat je ze nodig hebt? Dan ben je heel goed bezig. Maar weet je wel zeker dat dit de waarheid is? Help jij je klanten echt op ieder moment dat ze jou nodig hebben? De customer journey bestaat uit verschillende stappen. Door je te verplaatsen in de klant weet je hoe zij denken en waar zij behoefte aan hebben. Wil jij graag weten hoe de customer journey van jouw doelgroep eruitziet, en hoe je hier het beste op kunt inspelen? Wij leggen het je in dit artikel uit.

See, Think, Do en Care

Het Google model See, Think, Do en Care weergeeft de reis die een klant aflegt van begin tot eind. De focus ligt hierbij op conversie, maar dit is natuurlijk niet het enige wat aandacht verdient. In de see fase is de klant nog geen klant. Hij of zij is passief en heeft nog niet de intentie om iets te kopen. Het is in deze fase belangrijk om te werken aan je naamsbekendheid. In de vervolgfase is de klant al verder in het koopproces en overweegt hij of zij om iets aan te schaffen. In de Do versie die hierna volgt is de klant klaar om een aankoop te doen. Hij of zij is ervan overtuigd waar dit gaat gebeuren, en waarom. Tot slot de laatste fase: Care. Hier laten mensen vaak punten liggen. Na het doen van een aankoop is het belangrijk dat de klant zich aan jou gaat binden.

Wees je bewust van de customer journey

Zorg dat je alles haalt uit de klantreis wat mogelijk is. Sta voor je (potentiele) klant klaar tijdens alle fases van de customer journey.

Afbeeldingsresultaat voor see think do care

Comments are closed.